Deutsch (DE-CH-AT)English (United Kingdom)
Wellness

WELLNESS STÚDIÓ

Szép szobák és kitűnő konyha mellett só barlang, illatterápia, masszázs, infra, és finn szauna, yacuzzi szolgáltatásokkal is várjuk vendégeinket. Alacsony árak.

Wellness szalon: infra szauna 600 Ft/fő, finn szauna 600 Ft/fő, yacuzzi 1000 Ft/fő, thai masszázs 5000 Ft/óra.

Kellemes környezetben biztos relaxáció.

 

A wellness-életfilozófa


Testünk és lelkünk felüdülésre szomjas, regenerálódásunkat a hozzánk illő pihenési forma kiválasztásával, és a pihenésre való ráhangolódással érhetjük el. Gyógyírként hat a stresszes, fárasztó hétköznapokra, egy megfelelő helyen eltöltött wellness hétvége.

A wellness életfilozófa szerint űzzünk ki
minden gondot a fejünkből, hogy ez a pár nap a legfontosabb dologról szóljon: az egészségünkről. A pihenésen és a nyugalmon kívül találjuk meg a magunkban a harmóniát.

Vegyük figyelembe, hogy az ellazulás receptje személyenként más és más. Legtöbbünk több órás pihenésként értékel egy nyugtató masszázst, míg van, akinek a feszültségoldást inkább a szauna jelenti. Nem lehet egy konkrét programmal kikényszeríteni a nyugalmat, feltöltődést. Hallgassunk ösztöneinkre, és így válogassunk a hotel által biztosított széleskörű szolgáltatások közül.

Indulás előtti készülődés

Intézzük úgy ügyeinket, hogy ne kelljen ezer dologgal foglalkoznunk. Kapcsoljuk ki telefonunkat, a határidőnaplót, és mindenféle jegyzetfüzetet pedig bátran felejtsük otthon. Ez most a mi testi-lelki szépségünkről szól! Ez a hétvége ne legyen rutinszerű, teremtsük meg a különlegesség érzetét.

Első lépésként válasszuk ki, kivel megyünk feltöltődni. Az egész rokonsággal biztos nem lesz stresszoldó a pihenés. Mindegy, hogy párunkkal, vagy egy kedves barátnőnkkel nézünk elébe a hétvégének, a lényeg, hogy olyan személyt válasszunk úti társul, aki előtt önmagunk lehetünk.

A tisztulás azzal kezdődik, hogy egyszerre csak egy dologgal például az úszással és annak élményével foglalkozunk.
Minden mást felejtsünk el. Ne tervezgessünk, ne görcsöljünk azon, hogy mi lesz a következő lépés. Ezt a technikát érdemes a hétköznapokon is alkalmazni, mert ha egyszerre csak egy dologra figyelünk, többre megyünk, mintha száz teendővel kapcsolatban idegeskednénk. A mai wellness szállodák életmódprogramjának része, hogy a képzett szakemberekre bízhatjuk magunkat.

Spa kezelések

Lényege a víz segítségével történő egészségmegőrzés. Ide tartozik valamennyi terápia, mely a vízzel, mint hatóanyaggal dolgozik, úgy, mint a hidroterápia, az aromafürdő, a masszázskád. A gőzfürdők és szaunák használata méregtelenítő hatású, javítja a sejtek oxigénfelvételét. Érdemes az egyre kedveltebb infraszaunát választani a hagyományos finn szauna helyett, mert erőteljesebb méregtelenítést biztosít. A finn szauna használatánál a kiizzadt anyag 98%-a víz, a maradék 2 % a méreganyag - ezzel szemben az infraszauna esetében 25 % a méreganyag távozásának aránya.




A szaunázás 10 aranyszabálya

Nincs kellemesebb, mint a hűvös elől bemenekülni egy jól fűtött szaunába, ahol ellazulhatnak az izmok, és megnyugodhat a lélek. Ha nem vagy rutinos szaunázó, izzadás előtt fontos megtudnod, mire ügyelj. Nézzük a tíz alapszabályt!

1. Egészségesen!

Bár a szaunázás erősíti az immunrendszert, megfázva vagy betegen már nem érdemes vele kísérletezni. A magas vérnyomásban, illetve a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedőknek szintén tilos a szaunázás.

2Tele hassal ne!

Ha szaunázni készülsz, előtte 1-2 órával már ne egyél. A túlterhelt emésztőszervek a többi fontos szervtől vonják el a vért, ami rossz közérzetet, szédülést okozhat.

3. Szánj rá elég időt!

Egy kiadós, több körből álló szaunázás egy-másfél órát is igénybe vehet. Ha sietned kell, nem érdemes belefogni.

4. Első a zuhany

A szaunába való belépés előtt zuhanyozz le alaposan. Ha bőrödről eltávolítod a szennyeződéseket, jobban fogsz izzadni.

5. Ruha nélkül az igazi

Ausztriában hagyománya van a meztelen szaunázásnak. Nálunk ez még nem divat, pedig a bőr csupaszságának köszönhetően a forró levegő gyorsabban hat, és semmi nem gátolja az izzadással kiválasztott méreganyagok eltávozását.

6. Feküdj hanyatt!

Teríts magad alá egy lepedőt és feküdj végig a padon. Így tested minden porcikája azonos hőmérsékletű rétegben helyezkedik el.

7. Ne erőltesd!

A szaunában 8-12 percet érdemes egyhuzamban eltölteni, hogy beinduljanak a kedvező tesi folyamatok.

8. Csend és nyugalom

Íratlan szabály, hogy a szaunában illik csendben lenni, és hagyni, hogy mindenki a gondolataiba mélyedjen.

9.Hideg víz

Izzadás után első utad a zuhanyozóba vezessen, ahol lassan és fokozatosan kell lehűtened magad.

10. Pótold a folyadékot!

A szaunázás után nagyon szomjas leszel. Az elveszített folyadékot ásványvízzel, gyümölcslével vagy teával pótold.